Bagaimana untuk iPhone Backup – Back Up iPhone dengan iPhone Backup Software

Ia agak penting untuk membuat sandaran data iPhone anda dengan kerap dalam kes peranti anda akan hilang atau rosak. Jangan tunggu lama-lama.

Seperti yang kita tahu, iTunes boleh membuat sandaran dan memulihkan iPhone dengan mudah, bagaimanapun, fail sandaran tidak boleh dibaca, dan jika anda mahu untuk memulihkan dengan iTunes sandaran, anda perlu memadam semua kandungan dan tetapan pada iPhone anda terlebih dahulu, yang boleh membawa kepada kehilangan data yang dihasilkan selepas sandaran. Sebagai tambahan, iCloud adalah satu lagi pilihan sandaran iPhone, bagaimanapun, ruang sandaran percuma adalah terhad, memadam iPhone juga diperlukan sebelum memulihkan, dan ia akan mengambil masa yang agak lama untuk memuat iPhone sandaran atau memulihkan iPhone jika kuantiti fail anda besar. Yang penting ialah membuat sandaran data iPhone ke iCloud tidak begitu selamat kerana program pengawasan kerajaan atau apa-apa yang tidak diketahui pengumpulan data atau data-kebocoran risiko lain.

Dalam tutorial ini, Saya akan memperkenalkan bagaimana untuk membuat sandaran iPhone menggunakan 3 keping yang berbeza perisian iPhone sandaran: iPhone PC Suite, Backup Extractor iPhone dan MobileTrans.

Bagaimana untuk Backup iPhone dengan iPhone PC Suite

iPhone PC Suite ialah perisian pemindahan data iPhone pelbagai fungsi untuk iPhone sandaran, sync iPhone dan langkah data antara iPhone, iPad dan iPod. Dengannya, anda bukan sahaja boleh gambar iPhone sandaran, mesej teks (SMS), MMS, iMessages, kenalan, muzik (termasuk penilaian, kiraan permainan, langkauan, karya seni dan senarai main), video, wayang, podcast, iTunes U, rancangan TV, buku audio dan banyak lagi untuk PC, Mac dan iTunes, tetapi juga memindahkan data yang telah disandarkan kembali ke iPhone atau peranti iOS lain. Sebagai tambahan, ini perisian sandaran iPhone juga membolehkan anda untuk menukar video dan audio untuk iPhone anda, mengeluarkan kenalan pendua, dan memadam fail dalam kumpulan, dan lain-lain.
Untuk iPhone sandaran dengan iPhone PC Suite, sila pertama turun sama ada iPhone PC Suite untuk Windows atau Mac ke komputer anda menggunakan butang berikut, dan kemudian memasang dan melancarkannya.

Percuma Muat turun iPhone PC Suite untuk WindowsPercuma Muat turun iPhone PC Suite for Mac

Dengan bantuan iPhone PC Suite, anda mampu untuk membuat sandaran iPhone dalam 3 langkah-langkah:
1. Menyambung iPhone anda ke komputer menggunakan kabel USB yang diberikan kepada anda di dalam kotak, dan perisian sandaran iPhone secara automatik akan mengesan peranti.

Menyambung iPhone ke komputer
2. Serlahkan jenis fail yang anda mahu untuk membuat sandaran ke komputer anda pada sidebar sebelah kiri, memilih data pada panel kanan;

Pilih data iPhone untuk sandaran
3. Klik "Eksport ke" > "Eksport ke Perpustakaan iTunes" atau "Eksport ke My Computer" pada menu navigasi atas untuk membuat sandaran iPhone data iPhone dipilih untuk iTunes atau komputer.

iPhone Backup
Tips:
1. Menyerlahkan nama iPhone pada sidebar sebelah kiri, dan kemudian klik "Untuk iTunes" menu pintasan, anda boleh semua fail media dengan mudah membuat sandaran (termasuk muzik, wayang, podcast, iTunes U, Rancangan TV, video muzik, buku audio, video rumah dan senarai main) pada iPhone ke Perpustakaan iTunes.
2. Menggunakan "Contacts Backup", "Backup Gambar" dan "SMS Backup" menu pintas daripada "Kit", anda boleh kenalan iPhone sandaran, foto dan SMS ke komputer dengan hanya 1 klik.
3. untuk kenalan, anda boleh membuat sandaran kenalan yang dipilih atau semua kenalan "kepada vCard File Single", "Kepada Multiple vCard Files", "Kepada CSV Fail", "Kepada Outlook Express", "Kepada Windows Buku Alamat", "Kepada Windows Live Mail", "Kepada Outlook 2003/2007/2010/2013"; untuk SMS, anda boleh membuat sandaran SMS yang terpilih atau SMS "untuk HTML Fail", "Kepada TXT Fail", atau "untuk XML Fail".

Bagaimana untuk membuat sandaran iPhone dengan Backup Extractor iPhone

Backup Extractor iPhone adalah alat pemulihan data iPhone berkuasa untuk mengeluarkan semua jenis data dari iTunes dan iCloud fail sandaran, dan mengimbas data pada iPhone (termasuk item yang dipadamkan), kemudian simpan ke komputer. Oleh itu, dengan iPhone Backup Extractor, anda boleh dengan mudah membuat sandaran iPhone ke PC atau Mac. Bahawa untuk mengatakan, anda mampu untuk kenalan iPhone sandaran, mesej teks (SMS), MMS, iMessages, nota, peringatan, telefon dan panggilan FaceTime Sejarah, kalendar, WhatsApp sejarah sembang, penanda buku Safari, foto dan gambar (dalam Roll Camera, Photo Stream dan aplikasi lain), video (dalam Jalur Filem dan aplikasi lain), mel suara, memo suara dan dokumen aplikasi dengan bantuan ini pemulihan data iPhone perisian.
Sila gunakan butang berikut untuk memuat turun iPhone Backup Extractor untuk Windows dan Mac.

Percuma Muat turun iPhone Backup Extractor for WindowsPercuma Muat turun iPhone Backup Extractor for Mac

Mari kita lihat langkah-langkah untuk membuat sandaran iPhone dengan iPhone Backup Extractor:
1. Selepas memasang dan menjalankan iPhone Backup Extractor, menyambung iPhone anda ke komputer;

Menyambung iPhone ke komputer
2. Apabila iPhone disambungkan, klik "Mula Scan" dan perisian sandaran iPhone menganalisa iPhone anda, kemudian scan data akan secara automatik bermula;

Memulakan imbasan dan menganalisis iPhone
3. Fail akan disenaraikan mengikut kategori selepas imbasan, pratonton dan pilih item yang anda mahu untuk membuat sandaran ke komputer anda, dan kemudian klik butang "Recover", fail yang dipilih akan disandarkan ke PC atau Mac anda.

Sandarkan iPhone

Bagaimana untuk Backup iPhone dengan MobileTrans

MobileTrans adalah semua-dalam-satu telefon ke telefon pemindahan, perisian telefon sandaran, telefon memulihkan alat dan pemadam telefon yang membolehkan anda untuk memindahkan data sehingga 7 jenis antara iPhone, iPad, iPod touch, Android dan Nokia telefon Symbian; mengeluarkan fail dari Blackberry, iTunes dan MobileTrans sandaran dan pemindahan ke iPhone, iPad, iPhone dan telefon Android; memadam semua data pada Android atau peranti iOS untuk memastikan data peribadi selamat sebelum menjual atau memberikan peranti; iPhone sandaran, iPad, iPod sentuh dan Android data telefon ke PC atau Mac.
di sini, Saya akan memperkenalkan bagaimana untuk kenalan iPhone sandaran, mesej teks, telefon, muzik dan video ke komputer dengan hanya satu klik.
Sebelum membuat sandaran iPhone menggunakan MobileTrans, memuat turun menggunakan butang berikut, dan kemudian memasang dan membukanya.

Percuma Muat turun telefon untuk MobileTrans Transfer telefon untuk WindowsPercuma Muat turun telefon untuk MobileTrans Transfer telefon untuk Mac

Hanya ikut langkah-langkah:
1. Pasangkan iPhone anda ke port USB komputer;

2. Pilih "Kembali Up Telefon Anda" pada antara muka pertama perisian;

Pilih mod sandaran iPhone
3. Pastikan iPhone anda dipaparkan di sebelah kiri sebagai "Sumber", tandakan jenis fail yang anda mahu untuk membuat sandaran ke komputer anda di tengah-tengah;

iPhone Backup
4. Klik "Mula Copy" kepada data sandaran iPhone ke PC atau Mac.

Jika anda mempunyai sebarang soalan atau cadangan tentang bagaimana untuk iPhone sandaran, sila tinggalkan komen di bawah. Apa-apa idea adalah dialu-alukan.

Tinggalkan pesanan

Laman web ini menggunakan Akismet untuk mengurangkan spam. Belajar bagaimana data komen anda diproses.